ילד ללא מחלות : בחירת העובר הבריא

מתכננים הקמה או הרחבת המשפחה? בריאות ילדינו בידינו!

בעידן בו תוחלת החיים עוברת את 87 שנים ועתידה להתארך תוך זמן קצר חייבים לתת את הדעת על איכות החיים. הארכת החיים לא העלימה את מחלות הזקנה כמו אלצהיימר ,סכרת יתר לחץ דם ומחלות לב מחד, ומחלות ממאירות מאידך. כנראה חובתנו, כהורים חובתנו לדאוג לבריאותם של ילדינו.

עד לא מזמן , לידת ילד עם תסמונת דאון נמנעה ע"י הפסקת היריון ,כשהתסמונת התגלתה בבדיקה גנטית של סיסי שליה או מי שפיר. היום יותר ויותר נשים,עוברות אבחון גנטי של העובר העתיד להשתרש ברחמן ,עוד בטרם נוצר ההיריון וחוסכות מעצמן הפסקת היריון והתמודדות עם הדילמה האתית של "נטילת חיים"

בחירת העובר הבריא:

בשלב ראשון, עובר הזוג המיועד להיות הורים, תשאול רפואי אישי ומשפחתי  במטרה לאתר סיכון לחלות בשלל מחלות תורשתיות ,מחלות גיל השלישי ומחלות ממאירות . לאחר מיקוד במחלות העתידיות להורשה , מבצעים סקר גנטי או ריצוף הגנום של בני הזוג, הכולל ריצוף  גנטי של מחלות ממאירות (במידה ויש ספור משפחתי או אישי). לאחר אבחנה מדויקת של הגנים הלא תקינים , מפרים במעבדת (הפרייה חוץ גופית) את ביציות האם המיועדת בזרע האב המיועד .ביום החמישי לאחר ההפריה ,רגע לפני השרשת העובר ברחם דוגמים תא בודד ( מתוך כ 250 תאים שיש לעובר בשלב זה) ומבצעים בו בדיקה גנטית ממוקדת לאיתור נשאות הגנים הלא תקינים שאובחנו אצל ההורים. רק עובר שאינו נשא הפרעה גנטית מחוללת מחלה יושתל לרחם. עוברים שנמצאים נשאים או חולים לא יושרשו לרחם ,כך שההיריון ייווצר ע"י עוברים ללא "קידוד גנטי" למחלות כמו הפרעת קשב וריכוז, אוטיזם, ניוון שרירים, סכרת ,יתר לחץ דם השמנת יתר או מחלות ממאירות. כמובן שבדיקה זאת מאפשרת בחירת עוברים ללא תסמונות קשורות לגיל האם המיועדת  כגון תסמונת דאון.  הילד שייוולד לא יהיה נשא או חולה.

רווח משני לבני הזוג שעברו את בדיקות הרצף הגנטי: גילוי והגדרת סיכון למחלות השונות אשר תנחה לגילוי מוקדם ו\אן טיפול מונע בטרם הופעת המחלה .שילוב בין בדיקת גנטית של העובר טרום השרשתו ברחם וטיפול מונע להורים העתידית מבטיח ילד\ה ללא סיכון למחלה והורים  בריאים ,בעלי תוחלת חיים ארוכה יותר ובריאה הרבה יותר.

ליצירת קשר התקשרו או השאירו פרטים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support