למה קשה להיכנס להריון ומה אפשר לעשות כדי להצליח?

ישנן סיבות רבות היכולות להביא אתכם למצב בו תתקשו להכנס להריון או להביא ילד לעולם. חלקכם אפילו מוצאים את עצמכם עוברים טיפול ארח טיפול, וישנה גישה רווחת לפיה יש להצטייד בשפע של סבלנות ולא לחכות להבטחות.

אי פוריות היא בעיה שיכולה להופיע גם אצל גברים וגם אצל נשים

כשליש מהפרעות הפוריות מקורן באישה, כשליש בגבר, וכשליש נוסף, משותפים לגבר ולאישה. כמו כן עשוי להיות יותר מגורם אחד להפרעת פוריות. ניתן, לומר שהאחריות בתחום הפרעות הפוריות מתחלקת, פחות או יותר,שווה בשווה בין הגבר והאישה. עם הגעתכם למרכז הרפואי לפוריות תעברו בירור מרוכז בן חודש ימים שבסיומו ניתן יהיה להצביע על הסיבות לבעיית אי פוריות ולקבוע אבחנות לגבי שני בני הזוג. אבחון ובירור סיבות אי הפוריות הוא השלב החשוב ביותר להצלחתו המהירה של הטיפול.

על מנת לקבוע מהו הטיפול המתאים ביותר נבצע ריכוז תוצאות של הבירור המקדים.  לאחר מכן נבצע ניתוח של נתונים הכוללים נתוני טיפולים קודמים, בדיקות המטופלים ועוד. בעזרת מערכת מומחה ממוחשבת, מתאפשר לרופא המטפל לנפות ולגבש את עיקרי האבחנות ,שעליהם תתבסס בחירת הטיפול הכי מתאים לכם. בהמשך,במהלך הטיפול, נעשה שימוש באותה מערכת  מומחה, ייחודית מסוגה.

תת פוריות, ליקויי פוריות ועקרות

ליקויי פוריות ועקרות אצל האישה

הפרעות הורמונאליות

ההורמונים הינם חומרים כימיים, המופרשים על ידי בלוטות פנימיות בגוף, תפקידם להשפיע על תהליכי גדילה, התפתחות מינית, מחזור חודשי, הריון ועוד. הפרעות הורמונאליות עלולות לפגוע בהופעת הווסת, בתהליך הביוץ, בשינויים המתרחשים בצוואר הרחם וכד‘. גם הפרעות בבלוטות אחרות בגוף עלולות לשבש את הפרשת ההורמונים ע"י הזקיק שבשחלה ולגרום לפגמים בתהליך הביוץ, השרשת ההיריון ברחם או "החזקתו" במהלך הטרימסטר הראשון.

הפרעות מכאניות

אלו הפרעות במעבר הביצית והזרע לקראת המפגש ביניהם בחצוצרה, או במעבר הביצית המופרית לרחם. בגלל אי תפקוד או חסימות בחצוצרות או בתעלת צוואר הרחם, המפגש בין הביצית והזרע עלול לא להתקיים, או הביצית המופרית לא תצליח להגיע מהקצה המרוחק של החצוצרה לחלל הרחם, לקראת ההשרשה. צלקות(הדבקויות), גידולים שפירים(שרירנים,פוליפים) או מומים מולדים (מחיצות,רחם דו או חד קרני) ברחם, המונעים את קליטת העובר והשתרשותו.

תת פוריות או עקרות המושפעים מהגיל

מגיל 35 לערך קיימת ירידה בפוריות עקב פגמים גנטיים בביצית, אשר נעשית משמעותית יותר מעבר לגיל 40. פגמים אלה לא ניתנים למניעה וגורמים לירידה משמעותית ב"כושר" הביציות ליצור היריון ,או היריון תקין. מעל גיל 43-45 לא ניתן למצוא ביציות או ביציות תקינות גנטית, משמע מצב של עקרות.

ליקויי פוריות ועקרות אצל הגבר

הפרעות פוריות שמקורן בגבר הן ברובן ליקויים בכמות הזרע, בצורה או ביכולת התנועה של הזרע. על פי רוב ניתן לזהות ליקויים אלו על ידי בדיקת הזרע במעבדה, המצביעות על מצבו העכשווי. בדיקות דם הורמונאליות עוזרות להגדיר את יכולת האשך ליצר זירעונים תקינים. בדיקות דם אימונולוגיות ותרבית זרמה, מצביעות על זיהומים שונים כגורם לליקויים בזרע. יעוץ ובדיקות גנטיות של הנבדק ושל הזרע ועוברים הנוצרים בעקבות ההפריה יחשפו את השינויים הגנטיים האחראיים לאי הפוריות. בשל תקופת ההבשלה הארוכה של הזירעונים באשך(כשלושה חודשים), גורמים חיצוניים כגון: חומרים כימיים, אורח חיים, קרינה וכו‘, עלולים להשפיע על כושר פוריות הזרע מן ההיבט הגנטי שלו.

תת פוריות, עקרות בעקבות הגיל

גם יכולת הזירעונים ליצור היריון או היריון תקין, מושפעת מגיל הגבר. ירידה משמעותית ביותר נרשמת אצל הגברים מעל גיל 50, בדומה לאישה סביב גיל 40. תופעה זאת נעוצה בשינויים ובתקלות גנטיות שבזירעונים, המחמירים עם הגיל.

למערכת מומחה תפקידים חשובים ועיקריים:

✔ לסכם ולנתח את שלל הנתונים הרפואיים, תוך התחשבות בכל הפרטים הקטנים.

✔ לתמוך באבחון של הרופא המטפל, בכדי להקטין את סיכויי הטעות.

✔ למנוע שכחה של פרטים חשובים בכל שלב משלבי הטיפול.

✔ לאפשר שיתוף מידע מצטבר אצל אנשי צוות בתחומים השונים ,המטפלים בו זמנית באותו זוג.

✔ להתאים את מינון התרופות באופן שיגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

טיפול מותאם מראש לכלל הבעיות שאובחנו יזרז את התוצאה

המטרה היא להשיג הריון תקין בדרך המהירה והקצרה ביותר. סדרת הבדיקות הנחוצות לקביעת האבחנות, אשר תערכנה לאורך מחזור וסת אחד.

✔ בדיקות דם הורמונאליות וכלליות.

✔ סקר גנטי –  כדי לאבחן האם קיים סיכון למחלות גנטיות אצל העובר.

✔ בדיקת סריקה על קולית של האגן הקטן – כדי לקבל מידע על רחם ושחלות.

✔ צילום רחם וחצוצרות – מאפשר זיהוי בעיות בחלל הרחם ואו חסימת חצוצרות.

✔ היסטרוסקופיה – מאפשרת הסתכלות ישירה לחלל הרחם

✔ ביופסיה מתוזמנת של רירית רחם – כד לדעת אם רירית הרחם יכולה לקלוט הריון,

✔ בדיקת זרע בסיסית –  לקבלת מידע על ריכוז תאי זרע, התנועה ומבנה תאי הזרע.

✔ בדיקת זרע מתקדמת ותרבית זרמה ( כאשר בדיקת הזרע בסיסית אינה תקינה)

✔ בדיקות הורמונאליות של בו הזוג וסריקה על קולית של האשכים ( כאשר בדיקת הזרע אינה תקינה) לצורך איתור סיבת ההפרעה בזרע.

ליצירת קשר התקשרו או השאירו פרטים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support